دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش؛

گاهی افت شاخص‌ها نشانه سوء مدیریت نیست

محمود اماني گفت: اصالت، استقلال و اتقان مصوبات سه سرمایه اصلی شوراي عالي آموزش و پرورش هستند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، محمود امانی تهرانی، در نشست هم‌اندیشی نمایندگان شورای عالی آموزش و پرورش در شهرستان‌های تهران با اشاره به تاریخچه شورای عالی آموزش و پرورش اصالت، استقلال و اتقان مصوبات را به عنوان سه سرمایه اصلی این شورا برشمرد و گفت: از این جهت می‌گوییم اصالت دارد که اولین سنگ بنای آن در زمان قاجار نهاده شده و همچنین استقلال شورای عالی آموزش و پرورش به این دلیل است که به آن اختیار قانون‌گذاری داده شده و شعبه‌ای از مجلس است که این اختیار را به هر دستگاهی نداده‌اند.

وی افزود: شورای عالی آموزش و پرورش دو وظیفه اصلی دارد؛ یکی سیاست گذاری و چینش مسیرهای اصلی و دومی قانونگذاری است.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش از همگان خواست تا آیین نامه‌های اجرایی و مصوبات را مطالعه کنند. برای مثال؛ آیین‌نامه اجرایی مدارس که مفصل‌ترین مصوبه طول تاریخ آموزش و پرورش است.

امانی در پایان عنوان کرد: بهتر است که ادارات به جای گزارش عملکرد، گزارش وضعیت خود را ارائه دهند مانند تراکم کلاس‌ها، نمرات آزمون نهایی، تکرار پایه و... که مثلاً در ابتدای تصدی پست مدیریت چگونه بوده و اکنون چگونه است و البته همیشه افت شاخص‌ها نشان دهنده سوء مدیریت نیست. برای مثال؛ اگر تراکم کلاسی از ۳۲ به ۳۴ افزایش یابد می‌توان اشاره کرد که چنانچه حسن مدیریت نبود با این تعداد زیاد اتباع ورودی، تراکم کلاسی به ۳۸ می‌رسید.